Friday, January 4, 2013

Satisfaction.


sekarang aku depan tb dengan mamayah aku. engko rilek je kena hadap cerita Metro Skuad. sebab aku tak gemar cerita ni, aku syak aku nak update satu entry. KEPUASAN.

kalau kita dapat satu kepuasan, engko rasa dia punya nikmat puas tu macam perghh macam pergghh macam. haa engko nampak tak dia punya puas macam mane. tapi dalam dunia yg penuh dengan marhaen serba tak kena ni memang susah nak dapat kepuasan.

bukan senang nak dapat kepuasan. terkadang diri sendiri pun tak tahu nak apa. contohnya macam "engko bosan duk rumah. rasa nak kuar. tapi nak kuar rasa malas" nampak? nak puas kan diri sendiri pun susah, inikan pulak nak puas kan hati orang lain.

dalam kondusi cemane sekali pun, kita kena puaskan hati orang lain. sampai satu tahap kita terpaksa korbankan priority kita untuk orang lain. kita selalu mengeluh, asyik kita je nak jaga hati orang, hati kita siapa nak jaga?" ye dok? dan percayalah, orang lain tu jugak pernah cakap macam tu ke kita. biasalah manusia, serba tak kena yg mencari kesempurnaan.

manusia ni macam macam karenah dia. memang tak terlayan dibuatnya. konsep dia sekarang ni, kita buat sajelah apa yang termampu. puas ke tak puas ke, pilantak. kita dah cuba yang termampu.

No comments:

Post a Comment