Thursday, January 3, 2013

Grow with happiness


 mula mula bercinta, semuanya indah. semuanya manis. orang bagi engko makan petola yg pahit tu pun engko selamber ratah sambil tgk tb. happy punya pasal. 

stage paling best masa mula mula kenal, dah nak nak declare, dan mula mula nak bercinta. semua benda pasal dia engko boleh terima. semua past engko, engko cerita ke dia sbb engko rasa dia boleh terima engko seadanya dan dia pun rilek dengar past engko dengan simpati "kesian awak. dah jangan ingat past awak. saya ada sekarang ni, saya jaga awak. saya tak kan buat awak sedih macam dulu lagi"
engko pun rasa, wahh baiknya dia ni boleh terima aku cemane dahsat nya engko zaman jahiliah dulu. 
cakap pun semuanya manis. salah sikit pun "eh takpe takpe. saya tak kisah"
engko pun macam, wahh penyabar nya dia ni dengan perangai aku. dia ni memang bakal suami aku ni. siyes ni mmg aku nak buat laki ni. sampai centu sekali haa. 

benda benda lemak manis disukai ramai ni selalu nya bertahan dalam sebulan dua je selalunya kan. lepastu barulah engko sedar yang petola tu pahit senarnya. 
barulah engko tahu perangai sebenar si lelak dengan si perempuan. 
mula dah cakap engko aku, daripada baby jadi babi. daripada sayang jadi sampah.
baru salah sikit dah melenting. terus ungkit ntah daripada celah mana kisah silam engko brtahun dulu pun dia bangkitkan balik. 
padahal dulu engko cerita kat dia sebab engko percaya dia, and engko rasa dia paham engko boleh terima engko dan background engko. tapi engko silap.
mula lah engko pecah kepala sedih dengan masalah si dia tambah pulak teringat past engko. mula lah rasa nak kelar tangan, nak pijak kaca sampai lumpuh, hantuk kepala sampai petak n bla bla bla seksa diri. 

relatonship ni memang kena jujur. tapi bila fikir fikir balik, eloknya past engko yg macam macam jenis cerekarama tu tak perlu cerita pada kekasih engko yg baru. 
mula mula dia memang akan cakap saya terima awak seadanya. tapi bila gaduh, tak sikit tak banyak mesti ada isu membangkit punya. 
kalau betul dia boleh terima engko and past engko, dia tak kan usik langsung pasal past engko. 
sebab tu orang cakap, jangan buat keputusan bila marah dan jangan berjanji ketika gembira. kelak akan binasa. 

kalau boleh, kekalkan lah bahagia tu. semua orang nak rasa bahagia. gila apa engko tanak bahagia. orang gila pun bahagia je duk tergelak ntah pebenda yang kelakar tak tahu. 
orang pun salu cakap "biar lantak lah dia, asalkan dia bahagia"
bercinta dengan penuh kebahagian dan kurang kan persengketaan. kebahagiaan itu nikmat.












No comments:

Post a Comment